MacGeeky

Dette er lett den kjipeste uken i manns minne. Har sittet foran macen hver dag og skrevet, skrevet, og skrevet.

For de som gidder lese(skjønner hvis dere ikke gjør det as), her er et utdrag fra mitt heftige portrett på Hege:

Eun Hae Young. Det er navnet Heges biologiske foreldre ga henne. Navnet er også en påminnelse på hvordan livet kunne vært. – Det er rart å tenke på, påpeker Hege drømmende. – Jeg kunne levd i Korea, eller vært i et helt annet land. Det er utrolig tilfeldig hvem jeg har kalt mamma og pappa, hvordan livet mitt ble slik. Manikyristen bruker lang tid på lakkere Heges negler i en mørk plommefarge. Hun titter ved jevne mellomrom opp når Hege snakker. Hun virker nysgjerrig og spør Hege om hvordan det er å være adoptert. – Misforståelser skjer. Jeg blir lett tatt for å være en annen, og folk snakker til meg i et sammensurium av ulike språk. For øvrig syns jeg det bare er hyggelig når folk tar kontakt.

No comments:

Post a Comment