Scientology is the new word

Vi har fått en ny eksamensoppgave og jeg tenkte å rette fokus mot kjendisenes religioner. Elsker kjendiser, derfor burde jeg elske religionene også ikke sant?
Dro til Scientologi-kirken igår, som for øvrig er rett på Times Square. The Little Mermaid spilles rett ved siden av. Ganske spesielt sted. Moderne medisin er visstnok roten til stort sett alt vondt, abort er feil uansett, de er veeeldig stolte av at John Travolta og Tom Cruise er scientologer, de var ekstremt opptatt av at skoene mine var Tory Burch og at vesken min var YSL, og vi fikk L. Ron Hubbards bøker praktisk talt kastet etter oss.

Vil dere lære litt om denne religionen? Det startet på 50-tallet, da L. Ron utga boken Dianetics: the evolution of science. Den gir visstnok et helt nytt perspektiv på,,, alt! Enkelt sagt går deler av det ut på at din bevissthet, ubevissthet etc slavebinder deg. Det er derfor lurt å gi slipp på dette. Som de viste i introduksjonsfilmen Mo-niiica og jeg fikk se; hvis du leser boken og tenker hardt, kan du våkne dagen etter og ikke være lam etter å ha vært det en god stund.

No comments:

Post a Comment